STVS, de nationale zender! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirre - WaarBenJij.nu STVS, de nationale zender! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirre - WaarBenJij.nu

STVS, de nationale zender!

Door: Mirre

Blijf op de hoogte en volg Mirre

22 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Bedankt voor al jullie leuke reacties en kerstkaartjes!!! Ze kwamen nu pas (!) aan en daarom wil ik jullie vragen de post vanaf nu weer naar de Heesterlaan te sturen :)

De tijd gaat hier snel! Enige tijd geleden had ik nog maar twee weekjes stage te gaan en ik vroeg me af hoe ik in zo'n korte tijd in vredesnaam nog alles ging doen wat ik wilde, maar dat lijkt aardig te lukken. Het idee dat ik straks afscheid moet nemen van mijn vrienden hier doet nu al pijn, maar we gaan er nog even twee hele leuke weken van maken.

Op de stage is het de afgelopen maand wel spannend geweest. De eerste keer dat ik zelf mocht filmen zou iemand me helpen, maar ze kreeg die dag een andere klus en toen moest ik het alleen doen! Ik vroeg me op dat moment af of ze wel door had wat ze tegen me zei! Gelukkig zijn de opnames uiteindelijk erg mooi geworden.

Hetzelfde gebeurde toen afgelopen week alle cameramannen en -vrouwen de deur uit waren en ze mij op pad stuurden om een minister (!) te filmen. Er ging wel een journalist mee, maar ik was de enige die 'verstand' had van de camera. Doemscenario's kwamen in me op, maar wederom ging het goed en die avond zat ik met al mijn huisgenoten voor de buis te kijken naar het resultaat!

Ik maak veel mee bij de filmdienst. We zijn de hele dag op pad naar items waar ik zelf geen voorbereiding aan gehad heb, want dat doet de journalist die mee gaat.
Sommige onderwerpen zijn zo saai dat ik er weleens mensen in slaap heb zien vallen, maar op andere momenten is het zo spannend dat je geen tijd hebt om na te denken wat er nu weer gebeurt (zoals die keer dat we vlakbij een gewapende overval stonden!).
Je komt zoveel verschillende onderwerpen en mensen tegen dat je op een heel breed vlak veel te weten komt. Dat maakt het werk interessant, en dat ik dingen zelf mag doen, maakt het natuurlijk nog veel leuker en daarom zou ik nog best wel langer willen blijven!
Een medewerker van Radio10 zei me een keer dat hij me echt een 'mediamens' vond. Ik vroeg hem verbaasd waarom hij dat zei en hij vertelde me dat mijn gezicht begon te stralen zodra ik over het werk sprak!
Ik had er zelf nog niet zo bij stil gestaan dat ik het werk zo leuk was gaan vinden en misschien was dit wel het beste compliment dat ik in mijn stageperiode kon krijgen.

Tot vrijdag ben ik nog bij de STVS en daarna heb ik met mijn huisgenoten nog anderhalve week om van de zon te genieten. Alhoewel ik het natuurlijk erg jammer vind dat ik jullie straks niet meer jaloers kan maken vind ik het ook hartstikke leuk om jullie allemaal weer te zien!! Op 7 februari kom ik met een hele stapel bolletjes in mijn darmen jullie kant op.

Groetjes
Mirre

  • 22 Januari 2008 - 18:07

    Annemarie:

    Ha Mirre,
    Wat gaat de tijd toch snel!
    Nog even en je bent er weer!
    Heerlijk dat je stage zo goed is uitgepakt, door je goeie stukjes dacht ik al dat jemaar in de journalistiek moest.
    Geniet nog even lekker! Tot gauw, groetjes!

  • 22 Januari 2008 - 22:22

    Steven:

    Sterkte met afscheid nemen. Mis je wel vandaag je ouders foto\'s en het filmpje laten zien ze moesten erg lachen.
    XXX hou van je!

  • 24 Januari 2008 - 09:16

    Nienke:

    Heej Mirre!
    Dat is inderdaad een mooi compliment :-D Ik wens je heel veel succes met alles afronden daar en afscheid nemen... Ohw, en gefeliciteerd met je vriendje vandaag natuurlijk!
    Tot over een week of 2!

  • 24 Januari 2008 - 12:27

    Christof:

    Vette chizzel!

    Klinkt vet alemaal. Wanneer je weer hier bent moet je maar eens wat opnamen laten zien :P

    Groetjes Christof

  • 28 Januari 2008 - 11:31

    Winnie:

    Geniet nog even en sterkte met afscheid nemen. tot snel!

  • 30 Januari 2008 - 17:23

    Hotske:

    Hi Mirre,

    via de Elysion-website zag ik dat je in Suriname zit. Ik ken je dan wel niet, maar ik ben ook lid geweest van Elysion en heb in 1996 stage gelopen in Suriname. Wat een fantastisch land he ! Mocht je dezer dagen nog bij de Bank of Tobago en Trinidad (voorheen ABN AMRO) op het Kerkplein langskomen ... doe de hartelijke groeten aan Litha Parabirsing en Anne Harmsma - ik heb daar nl stage gelopen. En mocht je nog langs de Rozenbergstraat 2 komen ... dat was mijn oude huis ! Doe dan even de groeten aan mevr Rommy, mijn oude huisbazin - echt een schat.

    Anyway - nog heel veel plezier toegewenst daar !

    groetjes vanuit een koud Amsterdam,
    Hotske

  • 08 Februari 2008 - 10:37

    Hans:

    He Mirre, welkom terug!
    Goede reis gehad?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirre

Mirre komt uit Groningen maar woont nu in Hilversum. De ideale uitvalsbasis voor uitstapjes binnen Nederland, maar ook voor het maken van (verre) reizen. Op haar website Mirre op Reis beschrijft ze avontuurlijke reizen, zowel ver weg als dichtbij. Ze blogt, fotografeert en filmt en gaat nooit op pad zonder haar laptop en camera. Voor Toerisme Gelderland fietste ze 5000 kilometer om toerisme in de regio te promoten. www.mirreopreis.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 34603

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 December 2025

Nieuwe reizen

21 September 2010 - 21 December 2010

Zuidoost Azië

11 December 2009 - 16 December 2009

Road to Copenhagen

10 Mei 2008 - 20 Juni 2008

Tanzania: Land van God

06 September 2007 - 06 Februari 2008

Suriname: STVS

10 November 2004 - 10 Mei 2005

Centraal Amerika

Landen bezocht: