Op naar Kopenhagen! - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Mirre - WaarBenJij.nu Op naar Kopenhagen! - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Mirre - WaarBenJij.nu

Op naar Kopenhagen!

Door: Mirre

Blijf op de hoogte en volg Mirre

10 December 2009 | Nederland, Baarn

Wat gaan we precies doen?
Met 100* jongeren uit Nederland, Duitsland en Denemarken gaan we de kou trotseren door op de elektrische scooter naar Kopenhagen te rijden. Tijdens de tocht schrijven we een Klimaatakkoord waarin onze oplossingen voor het klimaatprobleem beschreven worden. Dat akkoord gaan we in Kopenhagen aanbieden aan de 157 regeringsleiders.

*Er zijn 3 shifts die elk een deel van de tocht rijden. Elke shift heeft 100 deelnemers, dus 300 deelnemers in totaal!

Wanneer?
De eerste groep is op 2 december vertrokken vanuit Den Bosch en is in 4 dagen naar Ösnabrück gereden.

De tweede groep reed tussen zondag 6 december tot vrijdag 11 december van Ösnabrück naar Kiel.

De derde groep (de mijne) rijdt tussen vrijdag 11 december en dinsdag 15 december van Kiel naar Kopenhagen. Daar bieden we het Klimaatakkoord aan en na een spetterende afterparty gaan we op woensag weer (per bus op biobrandstof) naar huis.

Kijk voor meer informatie op www.theroadtocopenhagen.com

• 10 December 2009 - 13:43

Annemarie:

Vanuit Baarn, (beneden)
    Heel veel plezier en weinig regen! Tot volgende week!

• 10 December 2009 - 13:51

Nienke Van Tellingen:

Goede reis en veel plezier!

• 10 December 2009 - 15:49

Bart:

En nu maar hopen dat ze luisteren! Las al in de krant dat het eigenlijk gaat om het opnieuw verdelen van welvaart op deze wereld. En het zou goed zijn wanneer dat nu eindelijk eerlijk gebeurt. Dus: ik verwacht er veel van en hoop het beste (natuurlijk ook voor de armste landen)

• 11 December 2009 - 10:24

Heleen:

Vet cool dat je dit doet. Heel erg veel plezier en ik verwacht straks veel verhalen en foto's!

• 11 December 2009 - 21:59

Titia En Simone:

Alle beetjes helpen!!
    Kleed je lekker warm en doe de groeten aan Sarkozy, Merkel en alle anderen.

Mirre

Mirre komt uit Groningen maar woont nu in Hilversum. De ideale uitvalsbasis voor uitstapjes binnen Nederland, maar ook voor het maken van (verre) reizen. Op haar website Mirre op Reis beschrijft ze avontuurlijke reizen, zowel ver weg als dichtbij. Ze blogt, fotografeert en filmt en gaat nooit op pad zonder haar laptop en camera. Voor Toerisme Gelderland fietste ze 5000 kilometer om toerisme in de regio te promoten. www.mirreopreis.nl