Het goud van Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Mirre - WaarBenJij.nu Het goud van Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Mirre - WaarBenJij.nu

Het goud van Myanmar

Door: Mirre

Blijf op de hoogte en volg Mirre

25 November 2010 | Myanmar, Rangoon

Als je vanuit Thailand naar Myanmar vliegt, dan zie je een prachtig groen land dat bezaaid is met gouden tempels.

Ik zal niemand afraden om naar Myanmar te gaan.
Ik zal ook niemand aanraden om er wel heen te gaan.

Het zijn dezelfde koeien als die in buurland Thailand rondlopen en het zijn dezelfde vlakke, soms kale velden. De schoonheid en de puurheid van de mensen straalt ervan af, maar daarachter ligt een gecompliceerde waarheid verborgen. Myanmar heeft aan de grenzen een gevarieerder landschap dat ik graag zou willen bezoeken, maar in die gebieden ben je als toerist niet welkom.

Dit reisverslag werd in 2010, rond de verkiezingstijd, geschreven. Er is daarna veel veranderd. Lees verder op http://www.mirreopreis.nl/het-goud-van-myanmar/

• 25 November 2010 - 08:16

Bart:

Wat een schitterend verslag. Je legt daarbij de vinger midden op de zere plek. Vreselijk dat er nog steeds plekken zijn waar mensen elkaar zulke dingen aandoen, zelfs na duizenden jaren "beschaving" en in een boeddhistisch land. Heel jammer, maar wat een ervaring.

• 25 November 2010 - 08:43

Christof:

Hey!
    Al weer een heel ander verhaal / nieuw verhaal dan wat je bij ons hebt verteld!
    Wat valt er toch veel te vertellen he!?

Leuk om de foto's erbij te zien!
    Groetjes

• 25 November 2010 - 18:10

Wilma M:

Ha die Mirre,
    Ik kan me door jouw verhalen een goed beeld vormen van het land.
    Er schuilt een verslaggeefster in je.
    Maar hoe vergaat het jou. Vermaak je je de hele dag? Of voel je je wel eens naar of alleen? Zie je andere reizigers?
    Dat zijn maar zo een paar vragen.
    Ik lees je verslagen met veel plezier en kijk uit naar de volgende.
    Leafs en sûnens,
    Wilma en co.

• 26 November 2010 - 19:41

Lianne:

heftig!
    echt heel apart allemaal. Gelukkig heb je het daar wel overleefd!

Hoe heb je het verder?

Liefs!

• 07 December 2010 - 04:51

Mirjam:

Hey Mirre,
    Wat een goed verhaal! Goed geschreven! Ik moet zeggen dat ik mensen toch wel aanraadt om erheen te gaan. Wat de mensen mij daar vertelden, was toch dat ze heel blij waren met toerisme. Het brengt toch geld in het laadje en geeft hen de kans om iets van de rest van de wereld te horen.
    Gr Mir

• 09 December 2010 - 18:43

Gerard:

Mooi reisverslag.
    De geschiedenis haalt je in.
    Langzamerhand weer heimwee naar Nederland ?

Succes!

p.s link foto's werkt niet

• 09 December 2010 - 21:15

Simone:

Hey mirre, hoe is het daar? Lekker weer zeker? Hier is het 10x niks, zoals je al weet sneeuw en kou. Wat een leuke foto's in je foto album, wat een lieve kindjes daar haha! Ook zag ik een vrouw met van die ringen om haar hals, grappig dat jij die in het echt hebt gezien, die zag ik namelijk laatst nog op tv. Nog heel veel plezier daar en hoop dat je nog veel mooie dingen tegenkomt, Liefs Simone.

• 10 December 2010 - 11:00

Titia:

Wat zal je Nederland straks weer gaan waarderen. Toch niet zo'n gek landje. Goed dat ook jij aandacht besteed aan de barre omstandigheden van de Birmezen. Mooi en betrokken verslag, hoor!
    We wachten op jouw volgende verslag...

• 11 December 2010 - 08:39

Willem Oost:

Prachtig verslag en blijkbaar is er in 20 jaar weinig veranderd, behalve 1 ding.

In 1991 stond er op een bord op de brug over de grensrivier bij chieng rai
    "caucasions only allowed to enter the .. republic of Myanmar through Rangoon airport" en trokken ze de machinepistolen al toen ik de grens te dicht naderde.
    Voor mezelf een ervaring, maar daar zijn ze in 20 jaar weinig opgeschoten. Zo zonde voor al die mensen daar.

Mooi dat jij hetzelfde gevoel probeert uit te drukken

Groetjes

• 20 December 2010 - 13:08

Marijke:

Morgen ben je weer thuis, als alles goed gaat, goede reis! :)

• 23 Januari 2011 - 09:19

Marijke:

Heey Mirre <3

Leuk hoor.... :D:D

Groetjes Marijke

Mirre

Mirre komt uit Groningen maar woont nu in Hilversum. De ideale uitvalsbasis voor uitstapjes binnen Nederland, maar ook voor het maken van (verre) reizen. Op haar website Mirre op Reis beschrijft ze avontuurlijke reizen, zowel ver weg als dichtbij. Ze blogt, fotografeert en filmt en gaat nooit op pad zonder haar laptop en camera. Voor Toerisme Gelderland fietste ze 5000 kilometer om toerisme in de regio te promoten. www.mirreopreis.nl