De mysterieuze berg - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu De mysterieuze berg - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu

De mysterieuze berg

Door: Mirre

Blijf op de hoogte en volg Mirre

19 November 2004 | Costa Rica, Orosí

Nu ik dit schrijf zit ik bovenop een berg, uit te kijken over de prachtige Orosí vallei. Boven mij zweven tal van majestueuze gieren, deze prachtige , bijna prehistorische giganten domineren de vallei vanuit de lucht. Zoals ze zweven, ik wou dat ik mee kon vliegen!!
Anyway, ik was vastbesloten vandaag op de fiets naar Paraíso te gaan. Weer of geen weer, berg op of niet, en zelfs veel duurder dan de bus, ik wilde fietsen. En dat heb ik geweten!
Zoals ik niet gewend ben ikn ons vlakke landje, ging dit behoorlijk steil omhoog, en heb ik, bvele keren aan de kant gestaan om uit te rusten, of ben zelfs gaan lopen. Nee, niet laf, probweer het eerst zelf maar eens!
Maar daartegenover stonden natuurlijk deprachtige uitzichten, zoals ik in het begin beschreef. Bovendien had ik het geweldige vooruitzicht straks naar beneden te mogen.
Niet veel later (anderhalf uur, best netjes al zeg ik het zelf- ja wie moet het anders zeggen? :P) kwam ik dan eindelijk, uitgeput en bezweet, in Paraíso aan. Leuk bedacht, maar een paradijs is dit vrij grote dorp echt niet! Wel druk, en gezellig.
Na wat rondvraag in gebrekkig Spaans wist ik met enige moeite de bank te vinden, waar ik wat cheques inwisselde.
Mijn volgende missie was het versturen van 2 brieven. Maar toen ik in een achterafstraatje een soort van postkantoor vond, moest ik ergens anders weer enveloppen gaan halen.. anyway, uiteindelijk is het allemaal goedgekomen.
uitgeput, maar trots op mezelf dat ik de berg had bedwongen en dat ik mijn missie had volbracht met mijn grandiose kennis van het Spaans, vond ik dat ik wel een ijsje had verdiend. En hier zit ik dus, samen met mijn overheerlijke ijsje en eenmooie gele mountainbike op de berg. En straks ga ik lekker keihard naar beneden!!

  • 20 November 2004 - 15:41

    Liesbeth:

    Topper! Heb je ook al wat leuke contacten daar in orosi en omstreken?
    Groetjes mij en henk!!

  • 20 November 2004 - 15:54

    Liesbeth:

    Nou, hier regent/hagelt/sneeuwt het! ijs koud +/- 2C dusss, bij jou is het vast wel warmer. Maar de winter is ook wel weer leuk vind ik. Kom je toch nog een bekende tegen daar in costa rica, spons bob, gezellig!

  • 21 November 2004 - 16:14

    Bart:

    Wat is dit ??? Heeft De Berg concurrentie ngekregen? Dat kan ik echt niet toestaan hoor !!!! Maar het ijsje was zeker verdient. jammer dat je er geen foto's van hebt.

  • 21 November 2004 - 16:26

    Rianne:

    Lieve Mirre,
    Volgens mij is er iets met je smaakpapillen gebeurd, daar in Midden-Amerika. Wat je zegt over onze kookkunst, slechts de tweede plaats, kan dus gewoon niet kloppen! En dat allemaal en plein public vertellen.... Ik hoop dat je snapt dat de tekst moet worden gewijzigd.
    Liefs en tot de volgende mail.

  • 21 November 2004 - 22:46

    Broer:

    Mahahahaah
    Je moet schrijver worden met zo'n rijke bewoording aan het begin!
    Moet een mooi stukje fietsen zijn geweest, ben nu al een beetje jaloers :D

    Broertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Orosí

Mirre

Mirre komt uit Groningen maar woont nu in Hilversum. De ideale uitvalsbasis voor uitstapjes binnen Nederland, maar ook voor het maken van (verre) reizen. Op haar website Mirre op Reis beschrijft ze avontuurlijke reizen, zowel ver weg als dichtbij. Ze blogt, fotografeert en filmt en gaat nooit op pad zonder haar laptop en camera. Voor Toerisme Gelderland fietste ze 5000 kilometer om toerisme in de regio te promoten. www.mirreopreis.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 34541

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 December 2025

Nieuwe reizen

21 September 2010 - 21 December 2010

Zuidoost Azië

11 December 2009 - 16 December 2009

Road to Copenhagen

10 Mei 2008 - 20 Juni 2008

Tanzania: Land van God

06 September 2007 - 06 Februari 2008

Suriname: STVS

10 November 2004 - 10 Mei 2005

Centraal Amerika

Landen bezocht: