Bergen....... - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu Bergen....... - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu

Bergen.......

Door: Mirre

Blijf op de hoogte en volg Mirre

24 November 2004 | Costa Rica, Orosí

uit veiligheidsoverwegingen neem ik mijn uitspaak: Elena is de beste kok die ik ken, weer in. Mijn excuses aan de betreffende personen.
Verder wil ik jullie nog ff bedfanken voor de berichtjes en mailtjes. Hierdoor heb ik niet helemaal het idee dat ik in the middle of nowhere zit!
Terwijl jullie nog gezellig liedjes zingen bij de open haard, zijn de tico's al minstens twee weken kerst en oud en nieuw aan het vieren, compleet met lichtjes, kerstbomen en vuurwerk.
Gister zaten we zonder water: de leidingen werden schoongemaakt. Dit gebeurt zo'n 2 a 3 keer per jaar, en ik val dus weer midden in de prijzen! Gelukkig, voor de erg dorstigen onder ons, regende het. Nu niet meer, t is lekker warm en ik zweet me dood hier binnen!
Ik ben dit weekend naar Parque nacional Tapanti geweest Jammer genoeg viel dit nogal tegen: waar ik een heleboel mooie planten en dieren verwachtte, vond ik slechts wat zwarte vogels en een hoop mieren. (zal ook gedeeltelijk aan mij gelegen hebben, omdat de dieren zich zo goed verstoppen dat ik ze niet kan vinden). Desalniettemin waren de junglepaadjes wel spannend, ze deden me aan de kilimanjaro denken.. Een pad liep naar de rivier, en uit de verte kon je een gigantisch hoge waterval zien. Dat was wel gaaf. En met al mijn gemountainbike en gehike was het wel een sportief dagje, waar ik twee dagen later nog spierpijn van had!
Gister besloot ik het weer eens te proberen, en ging op weg naar de 'yellow church', ook wel Iglesia Maria genoemd. Deze staat hoog in de bergen, en kan je vanuit de vallei al zien omdat ie dus knalgeel is! De kerk stelde niet zoveel voor maar de tocht ging dan ook om de mooie uitzichten. Nou, die waren weer geweldig!! 'ruler of the world'-idee.
Op de weg zag ik ineens een stoet bladeren oversteken: mierensnelweg! Zag er grappig uit!!
Na een lange slingerende weg naar boven, kwam een nog langere slingerende weg naar beneden. Onder vriendelijk gekreken en vrolijk gekwetter van de vogeltjes was dit geen probleem.
Ik liep een paar keer verkeerd en kwam daardoor middenin de koffieplantages terecht. Iemand zin in een kopje? Genoeg hier!
Ik heb iig weer ff genoeg gtelopen voor een paar dagen. Binnenkort ff een persoonlijke masseur regelen. Auww!! Mn kuiten!! :P

  • 24 November 2004 - 22:29

    Heleen:

    Mirruuhhh!! Klinkt echt supergaaf allemaal!! Ik ben echt jaloers dat jij daar allemaal leuke dingen beleeft! Maar misschien is het een goed idee als ik je de dierentuin ff stuur, want je zat daar toch zonder beesten? :P

    -xxx- Heleen

  • 25 November 2004 - 12:44

    Anita:

    haha LOL, die overstekende mieren/blaadjes!! Grappig idee dat jij op dit moment ligt te pitten, ik ben al uren op en net terug van school! :D CU, xxxx

  • 25 November 2004 - 13:06

    Liesbeth:

    hey mirre!!

    Nog veel last van aardbevingen gehad? Kan je ook nog een paar foto's op de site zetten? En hoe gaat het met je cursus spaans? hoe vaak per week heb je dat eigenlijk?? En heb je al een plek waar je vrijwillegerswerk kan doen? Hier in zuidlaren alles goed btw.

    X

  • 25 November 2004 - 23:51

    Its Me!!:

    Bergwandelen he? je weet toch dat ik daar jaloers van wordt?
    Toch maar ff een paar foto's plaatsen om ons mee te laten genieten!
    Boertje

  • 26 November 2004 - 10:06

    Nin:

    hee!!!! meid hoe gaat ie?
    ik heb je brief ontvangen en je krijgt er binnenkort een terug.
    las dat je het heel erg naar je zin hebt daar.
    and guess what! rapalje houd een cd presentatie 16 december en 3x raden wie ook heen gaat?! NINNY!!! hahaha.ik maak wel effe een kopietje en stuur je die.ok?
    zeg have fun daar en je hoort snel weer van me. dikke kus nin

  • 26 November 2004 - 13:46

    Sardaukar:

    He Mirre leuk dat het zo na je zin hebt en goed met je gaat ik lees je verhalen echt heel aandachtig ik heb je zelfs op de startpagina staan zo dat ik dan niks mis van jouw aventuren maar je doet zo ook goed aan sport dus het is ook zwaare vakantie met die hitte moet je veel zwemmen want door die hitte ken je toch niet zonder water stom dat hun daar een leiding schoon maken? en ook nog zo vaak
    nou Groetjes van je ouwe bekende Robert

  • 09 December 2004 - 14:20

    Elske:

    Hey, beetje laat. Sorry maar het is een beetje druk. Woon nu in Groningen en dat bevalt super!!!! En ik heb een stageplaats, nou veel plezier in Costa Rica en tot gauw.

    Kus Elske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Orosí

Mirre

Mirre komt uit Groningen maar woont nu in Hilversum. De ideale uitvalsbasis voor uitstapjes binnen Nederland, maar ook voor het maken van (verre) reizen. Op haar website Mirre op Reis beschrijft ze avontuurlijke reizen, zowel ver weg als dichtbij. Ze blogt, fotografeert en filmt en gaat nooit op pad zonder haar laptop en camera. Voor Toerisme Gelderland fietste ze 5000 kilometer om toerisme in de regio te promoten. www.mirreopreis.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 34617

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 December 2025

Nieuwe reizen

21 September 2010 - 21 December 2010

Zuidoost Azië

11 December 2009 - 16 December 2009

Road to Copenhagen

10 Mei 2008 - 20 Juni 2008

Tanzania: Land van God

06 September 2007 - 06 Februari 2008

Suriname: STVS

10 November 2004 - 10 Mei 2005

Centraal Amerika

Landen bezocht: