1e dag - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu 1e dag - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu

1e dag

Door: Mirre

Blijf op de hoogte en volg Mirre

12 November 2004 | Costa Rica, Orosí

Nou, dat valt niet mee zeg! t spaans is redelijjk te verstaan en ik kan het beter dan ik dacht, maar als je iets wilt vertellen en je kom niet uit je woorden.. zo frustrerend is dat! En ze spreken ook geen woord engels. De familie waar ik bij in huis slaap is overigens best leuk. Ze zijn hier met zn 8enñ ouders, 3 dochters, van 1 van hun de vriend en twee kinderen daarvan (nee Heleen, geen baby´s :P). t huis is ongeveer 2x zo klein als een rijtjeshuis in nederland. Orosi ligt in een vallei, best gezellig opzich. Het heeft niet echt een centrum, da zou nog wel leuk zijn. De reis hiernaartoe gign trouwens wel goed. Helemaal geen problemen gehad onderweg, en de 14 uur in het vliegtuig waren wel lang, maar k heb me niet verveeld. Van t vliegveld werd ik naar Orosi gebracht. Een ritje van een half uurtje dacht ik, zonder rekening te houden met files, slechte wegen en bergen. Uiteindelijk hebben we er twee uur over gedaan en ik kwam helemaal kapot aan. Gelukkig werd ik goed opgevangen met een warme maaltijd en een lekker bed, zodat ik me de volgende dag al een stuk beter voelde. Ik heb gister wat rondgelopen door de omgeving, mooie dieren en planten gezien.. Ook ffnaar Montana Linda (van de talencursus, het betekent iets als: mooie berg), en ik begin maandag met lessen. Zondag avond komt iedereen bij elkaar om wat dingen te bespreken, ik hoop dan wat leuke mensen te ontmoeten.
Zit me nu nog een beetje af te vragen wat ik hier doe, wat ik de komende dagen ga doen, en of ik wel leuke mensen zal ontmoeten. Vooral dat laatste..
Jullie horen nog van me! Groetjes!

  • 12 November 2004 - 19:00

    Heleen:

    Miirrruuuhhhhh!!!!
    Waaah!! Ik was al bang dat je door iemand ontvoerd was!!! :P Heb je samen met meeuw een goede vliegreis gehad?
    Maar gaaf man!! Klinkt echt cool!! En bedenk....je bent er pas 2 dagen, dus ik denk echt wel dat je nog leuke mensen gaat ontmoeten!! Komt echt wel goed! Maar ben blij dat je een goede reis hebt gehad en een goed ontvangst!! Dat scheelt al een hoop!! Komt allemaal goed en die foto's zijn echt super!! ben vet jaloers! Zit ik hier een beetje te studeren en jij lekker in het buitenland! Veel plezier nog de komende dagen!

    -xxx- Heleen

  • 12 November 2004 - 20:39

    Arnout:

    Hey Mir, ik sluit me helemaal aan bij Heleen ... Dat komt echt wel goed met mensen ontmoeten! En ik ben alvast vreselijk jaloers op je, want het klinkt allemaal veel leuker dan achter een bureau zitten en vervelende mensen met computerproblemen helpen, wat ik elke dag doe, haha!

  • 13 November 2004 - 13:40

    Bart:

    Hoi doch, Ik heb je foto's al wel gedownload, maar ze zijn veel kleiner dan bij jou op het toestel (lagere resolutie dus) Kan jij ze ingepakt (WinZip of zo) per mail sturen ?
    Ik zag dat we ook kunnen chatten via deze website. Moeten we wel een tijd afspreken. Stuur je een bericht naar ons? E-mail: bg.oost@home.nl
    Groetjes, Bart
    PS.: Er is iets mis gegaan met de giro. Daarover kun je ons beter even bellen of direct emailen. (Kijk ook in je eigen mailbox)

  • 13 November 2004 - 13:59

    Isabelle:

    Mooie foto's hoor! Heb je ook beetje mooi weer daar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Orosí

Mirre

Mirre komt uit Groningen maar woont nu in Hilversum. De ideale uitvalsbasis voor uitstapjes binnen Nederland, maar ook voor het maken van (verre) reizen. Op haar website Mirre op Reis beschrijft ze avontuurlijke reizen, zowel ver weg als dichtbij. Ze blogt, fotografeert en filmt en gaat nooit op pad zonder haar laptop en camera. Voor Toerisme Gelderland fietste ze 5000 kilometer om toerisme in de regio te promoten. www.mirreopreis.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 34543

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 December 2025

Nieuwe reizen

21 September 2010 - 21 December 2010

Zuidoost Azië

11 December 2009 - 16 December 2009

Road to Copenhagen

10 Mei 2008 - 20 Juni 2008

Tanzania: Land van God

06 September 2007 - 06 Februari 2008

Suriname: STVS

10 November 2004 - 10 Mei 2005

Centraal Amerika

Landen bezocht: