Nachtmerrie - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu Nachtmerrie - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Mirre - WaarBenJij.nu

Nachtmerrie

Door: Mirre

Blijf op de hoogte en volg Mirre

22 November 2004 | Costa Rica, Orosí

Ik lag al lekker een paar uur te slapen, toen ineens iemand heel hard mijn bed heen en weer stond te schudden, tenminste, zo leek het. In mijn slaap moet ik iets geroepen hebben als: 'Nee! Hou op!!' ik draaide me om, en meestal is de droom dan weg, maar het hield niet op. Ik vouwde mezelf dubbel, vond het doodeng, wist niet wat me overkwam. Korreltjes kwamen van het plafond, en alles maakte kabaal. Het leek een eeuwigheid teduren, toen het ineens stopte. Anders was ik waarschijnlijk verder gaan slapen, en hadik de volgende dag gedacht dat het een nachtmerrie was. Maar Jimena's gehuil hield me wakker. Ines klopte op mn deur 'Mirre! Mirre!' ze deed het licht aan en vroeg of alles oke was. Ik vroeg wat er gebeurde, terwijl ik het eigenlijk al wist. Een aardbeving. Ze moet de paniek in mijn ogen gezien hebben.
Ik kleedde me aan, ben bij de anderen in de voorkamer gaan zitten. Elena was gevallen toen ze met Jimena op weg was naar de buitendeur en zat onder de blauwe plekken. De buren stonden al buiten.
Er kwamen nog een paar naschokken, waarbij Natalia zich angstig aan haar vriendje vastklampte 'No mas! No mas!!' Ik moest er wel om lachen, gelukkig was ik niet de enige die het eng vond!
Er kwam gelukkig niet meer. We hoorden op de radio dat het 6.1 op de schaal van richter was, een behoorlijk heftige dus! En het epicentrum was hier nog geen 50 kilometer vandaan.
Niemand had zin om weer zn bed in te duiken, dus gingen we wat spelletjes doen. De tid ging snel, de aardbeving zal rond 2 uur zijn geweest, om 5 uur gingen we toch maar weer slapen. Gelukkig lukte dat, maar wat maakt zoiets je toch even heel hard duidelijk dat je maar een nietig speeltje van de natuur bent..
Volgende week dinsdag is er weer een voorspeld. Kleintjes zijn er sinds zaterdagochtend meerdere keren per dag, dan slaat de schrik me om t hart. Ik hoop dat, als er volgende week weer een komt, dat het overdag gebeurt. Misschien is dat minder eng.

  • 22 November 2004 - 22:44

    Renske:

    Whaaa vet eng!! Is dat normaal daar? Nou ja je zult er vast wel aan wennen! Tis net zoiets als onweer maar dan de grond ;)

  • 23 November 2004 - 18:30

    Anita:

    Oeiii, lijkt me geen leuke ervaring!! :( Vet eng!!! Hopelijk volgen er geen meerderen... Zowel: hou je taai!! xxxx

  • 23 November 2004 - 19:05

    Broertje:

    Creepie!
    suc 6

  • 23 November 2004 - 20:12

    Marjolein:

    Whaaaa. Eng :| Idd, komt dat daar vaker voor?
    Grtz, Mayo

  • 23 November 2004 - 21:29

    Heleen:

    Waaaahhh!! Mirruuuhhh!! Vet eng!! Weet je zeker dat het de sumos het niet waren? :P Maar vet eng! ben blij dat je nog heel bent en je familie ook!!
    maar goed dat ze kunnen aan zien komen als er weer één komt.

    -xxx- Heleen

  • 20 December 2004 - 06:16

    Tom Van Eerde(8 Jaar):

    Hoi Mirre,
    Brrrrrrrr heel erg eng hoor.
    Gelukkig is dat in Nederland niet zo.



    Groetjes Tom van Eerde(8 jaar)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Orosí

Mirre

Mirre komt uit Groningen maar woont nu in Hilversum. De ideale uitvalsbasis voor uitstapjes binnen Nederland, maar ook voor het maken van (verre) reizen. Op haar website Mirre op Reis beschrijft ze avontuurlijke reizen, zowel ver weg als dichtbij. Ze blogt, fotografeert en filmt en gaat nooit op pad zonder haar laptop en camera. Voor Toerisme Gelderland fietste ze 5000 kilometer om toerisme in de regio te promoten. www.mirreopreis.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 34551

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 December 2025

Nieuwe reizen

21 September 2010 - 21 December 2010

Zuidoost Azië

11 December 2009 - 16 December 2009

Road to Copenhagen

10 Mei 2008 - 20 Juni 2008

Tanzania: Land van God

06 September 2007 - 06 Februari 2008

Suriname: STVS

10 November 2004 - 10 Mei 2005

Centraal Amerika

Landen bezocht: